tisdag 13 mars 2007

Sätt dig ner nu!

Ibland chockerar man till och med sig själv. Klockan åtta prick var jag nere i V-torpshallen för en halvtimmes simning. Helt frivilligt! Eller frivilligt och frivilligt: min nacke har protesterat mot träningsfrånvaron som pågått ett tag.

Skönt var det hur som helst, extra trevligt eftersom solen sken in också. Jag blev en halvtimme sen till jobbet men eftersom jag jobbade till halv åtta igår har jag ändå plus på komp-kontot. Nacken blev genast lite gladare också. Min ostbågshållning framför datorn blir liksom inte bättre av att jag för tillfället slavar med ett jääääättedokument som snart ska till tryck. Igår hade jag plågsamt ont redan vid lunch, men idag har jag bara känt av det litegrann.

Tallinresan var toppen: fika, promenader, shopping, mer fika, fotografering och god middag. Allt i gott sällskap också förstås! Jag fick dessutom väldigt oväntat en massa målningsinspiration! Det fanns fina väggmålningar lite varstans och i lägenheten vi lånade av Hs pappa var taket målat i skimrande grått. Jättesnyggt! Nu har jag lust att göra en light-variant av det i sovrummet och kanske slå till med lite dekormålning på torpet.

Jag skulle helt klart behöva tjänstledigt om jag ska hinna med allt jag vill göra!

Inga kommentarer: