torsdag 8 mars 2007

Helg igen

Det är stressiga dagar på jobbet. Så fort jag skickat iväg en sak till tryck dyker nästa upp och det är alltid lika bråttom. Förmodligen lugnar det sig om ett par veckor, men jag ropar inte hej riktigt ännu.

Men trots att det är stressigt når det inte riktigt samma nivåer som förut. Jag är visserligen spänd i nacken, men jag släpper jobbet när jag går därifrån. Tar ett varmt bad och småpratar med M som sitter på toastolen och håller mig sällskap. Det hjälper.

Efter Häckebergahelg väntar nu en Tallinhelg, lika härligt oplanerad. Ja, själva resan är förstås planerad, men inte vad vi ska göra där. Det blir nog lite shopping, massor av fika, en hel del promenader och en välfylld kamera på hemresan. Vi åker med HoJ som redan känner till stan, så det känns lite som att få gräddfil till de bästa bitarna.

Jag har dessutom lyxat till det och tagit ut komp hela dagen fast vi flyger först på eftermiddagen. Det blir en härlig långpromenad med pojkarna och en kopp kaffe i fåtöljen, med en Tage på ena foten och en Hasse bredvid!

Pojkarna ska ha det skoj hos Brusa och Storma medan vi är borta. Tror de kommer att bli väldigt nöjda med den lösningen! Hasse för att han får brottas med Storma och Tage för att han brukar hitta roliga leksaker där. Plus att ToL tillhör favoritmänniskorna förstås :-)

Inga kommentarer: