söndag 2 januari 2011

Nytt år nu igen

Jullovet är slut och imorgon börjar allvaret igen. M ska iväg till jobbet och jag ska - efter tre månader som heltidsarbetande - vara hemma med båda barnen plus hund. Känner mig minst sagt rostig på den fronten, men jag förmodar att det är som att cykla ;-)

Hela ledigheten har gått alldeles för fort. Vi har hostat och harklat ikapp och för det mesta spenderat dagarna med att vila i skift. Den här julen som var tänkt att bli en eon av tid tillsammans hela familjen, men det stoppades ju effektivt av bihålebetong, öronont och envis hosta. Ännu är vi inte friska heller, men betydligt bättre än tidigare iallafall. Ikväll verkar "ljudet som låter" äntligen ha tystnat i Leos öron också. Annars har han klagat över det varje kväll när han skulle sova, så jag har fått ligga och hålla små gasbindeknyten med vitlöksklyfta i - en för vart öra. Det har lindrat lite, i kombination med näspuffar.

Nåja, vi har åtminstone gjort det bästa av situationen och haft det mysigt trots förkylningen från helvetet. Nyårsaftonsfirandet var riktigt lyckat - eftermiddag är klart bästa tiden att fira på! När Leo somnat åt jag, Martin och Flora räktoast och när även lillskruttan slocknat såg vi på film. En liten flaska bubbel väntade i kylen men sen insåg vi att vi inte orkade vara uppe till tolvslaget och gick och la oss istället. Har man morgonpigga barn så har man...

Men nu väntar ett helt nytt år, olikt alla tidigare! Den 12e är det upprop, även om jag inte riktigt har begripit det än. En sak har jag dock redan klart för mig - 2011 kommer bli ett fantastiskt år! :-)

1 kommentar:

Hanne sa...

Klart det blir! Godt nyttår!!