tisdag 4 januari 2011

Bättre och bättre dag för dag

Idag var en aktiv och härlig dag med farfarbesök och fint väder. Leo var på strålande humör och Flora passade på att vara extra famnig. Hon har också börjat ta igen det hon missat under smoothiedieten och äter som en liten ardenner igen. Till lunch en gigantisk portion köttfärssås med grönsaker och potatis. Till middag först en barnmatsburk och sen nästan ett helt päron, en falukorvsskiva och några cheerios. Inte konstigt att hon bara orkade med en liten portion kvällsgröt.

Jag har sökt kurslitteratur begagnat och svarat på annonser för de fyra första böckerna. Idag fick jag napp på en av dem och har betalt. Nu återstår alltså bara de tre andra, sen är jag helt redo att börja! Fast först blir det ytterligare jobb och en dags introducering av min vikarie innan jag kan fokusera helt på det nya. Eller helt och helt, några trådar har man ju alltid kvar förstås.

Nu ska jag sätta mig och föra över schemat i kalendern. Det blir en hel del pusslande när jag ska hinna med heltidsstudier och M jobba halvtid och vara pappaledig med Flora på halvtid. Men vi tror det ska funka, och till hösten blir det enklare då Floran också börjar på dagis.

Inga kommentarer: