lördag 8 januari 2011

Det börjar bli en vana

Jag säger bara en sak om dagens uppvaknande: kvart i fem.

Sådärja, då pratar vi inte mer om det. Inte om förmiddagen heller. Men på eftermiddagen grabbade vi tag i kragarna. M och F åkte till Lilje för att handla, medan jag och L åkte till S för att lämna en kasse av Florans urvuxna kläder. Det blev plötsligt dags att uppdatera hela garderoben med en ny omgång arvegods.

Efter att ha väntat på bussen en stund upptäckte vi den orangea lappen där det tydligt och klart stod att hållplatsen är indragen. Tydligen är det dålig framkomlighet längre fram, så vi fick dra pulkan vidare ner till Telefonplan. Vardagsmotion, vardagsmotion.

På hemvägen köpte vi lördagsgodis till L. Först ville han ha en liten bilpåse som vanligt men sen fick han syn på plockgodiset. Han valde ett par olika sorter och kanske en 12 bitar totalt innan han var nöjd. Sen betalade han stolt ur egen plånbok och ville spara godiset tills vi kom hem, trots att det var rätt lång väntan. Riktigt sött!

När L somnat för kvällen tog jag med mig fyrbeningen och åkte till jobbet. Jag har en del jag måste fixa innan jag slutar, eftersom jag blev sinkad av förkylningen förut. Nu har jag dock rensat och arkiverat, sitter och väntar på att de sista filerna ska kopieras över. Känns både skönt och vemodigt men mest konstigt!

På måndag ska jag introducera min ersättare. På onsdag börjar det nya livet!

Inga kommentarer: