onsdag 12 januari 2011

Doften av nya böcker

Jaha. Då har jag ropats upp och registrerats. Konstaterade snabbt att jag hade glömt bort hur mycket jag gillar att sitta i ett klassrum. Få nya häften som delas ut, titta på overheadbilder (jodå, faktiskt!) och kludda lite på ett papper. Jag gillar, gillar, gillar!

Kursarna är av varierad ålder (läs: jag är inte äldst) och de jag pratat med verkar trevliga och inte så kufiska som en del förvarnat mig om att de ska vara. Eller så är jag för kufisk själv för att se det...

Efter informationen och det enskilda samtalet med en lärare hann jag med några reafynd på Indiska och Åhléns innan jag åkte hem. Bland annat en kofta som jag provat och funderat på till fullt pris - nu fick jag den till halva reapriset istället. Det gillar jag också.

Jag kom hem lagom till att hämta Leo och det var väldigt skönt att få fokusera bara på honom under promenaden hem. Vintertid blir det ju en massa på- och avpälsande och alltid är det nån av dem som blir varm/trött/hungrig. Vi tittade på grävskopor, hälsade på en stor hund som passerade och följde varsin räls (pulkaspår).

Väl hemma har vi äntligen plockat undan julen. Jag har varit leds julsakerna redan kring nyår men inte orkat rycka tag i det. Nu är det dock ljust och fräscht och jag har passat på att flytta runt lite saker också, så de känns som nya.

Kort sagt, en bra dag.

1 kommentar:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Så spännande för dig, en värld av möjligheter, insikter, vänskaper osv. Lycka till!