onsdag 5 januari 2011

Ge mig ett par gladrandiga kalsonger!

Leos kalsongförråd behöver utökas, så jag tänkte passa på i Lilje idag innan jag handlade mat. Tidigare tycker jag det har funnits rätt mycket att välja på, men antingen har något ändrats eller så hade jag extrem otur för det enda jag hittade var tonårskalsonger i miniatyr. Mörka och trista med coola tryck. Dödskallar, motorcyklar, star wars och spindelmannen. Leo är alldeles för liten för att uppfatta det coola och gillar glada färger. Spindelmannen vet han inte ens vem det är. Till sist, efter en lång stunds rotande, hittade jag några med vägar och bilar i ganska glada färger och ett par med gröna lejon.

På flicksidan var det såklart färggladare, men det känns inte som att ett par tjejtrosor har utrymme för hela paketet liksom. Det ser mörkt ut för småpojkarna :-(

2 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Det är så sorgligt att det är så uppdelat från första början. Alla dessa symboler och färgkoder... vad lär det våra killar och tjejer hur de ska vara?

maria sa...

Trist sådant där. Jag skulle köpa till Nora för ett tag sedan och då var problemet att allt som fanns i affären hade spetskanter och prinsessor och gulligull. Hon gillar mer rejäla, bekväma trosor i glada färger (vilket faktiskt finns, bara inte just i Märsta).