onsdag 30 april 2008

Husets största lillprins

Han kanske blir omvuxen i storlek och vikt rätt snart, men räknar man tid så har han några års försprång. Den 25e fyllde Tage 6 år och hade kalas hela eftermiddagen och kvällen. Först hälsade C-syster på med I som hade plockat blommor som Tage skulle ha bakom öronen. Där trillade de tyvärr bara ner, det gick lite bättre uppe på huvudet. Senare kom också AoC samt ToL med hundflickorna.

Vi människor åt tårta fylld med rabarber från torpet (hittat i frysen) och hallon (dock ej lokala).

Tage fick många paket och lekte ett tag med alla samtidigt! Här slaktar han en krokodil.

Det är svårt att förstå att han redan är sex år och en medelålders man. Det var ju igår han var en liten valp! Fast ändå inte, för det har ju hänt väldigt mycket sen dess. Då bodde vi på Cedergrensvägen vi två och första sommaren tillbringade vi mycket på café eller promenad tillsammans med singeltjejkompisarna innan vi tyvärr skingrades mer och mer. Tage låg allt som oftast på rygg i knät och bara njöt.

Den första vintern träffade vi Brusa med husse och matte som blev mycket goda vänner. Jag har Tage att tacka både för att jag känner dem, grannen A och dagmatte M. Dessutom var det han som gjorde att jag inte jobbade ännu mer på den tiden då jag jobbade för mycket, och han och Hassegubben som hjälpte mig att bli frisk. Tage var också med och godkände sin nye husse första gången jag träffade Martin. De kom bra överens redan från början och nu när Leo tar mycket tid har Tage blivit lika mycket hussegris som matte-dito.

Tage har också lärt mig bli bättre på att sätta gränser och alla som har svårt med det borde verkligen bli uppfostrade av en terrier!

Jag vet att det var många som undrade hur jag skulle klara att ha hund, särskilt som singel och dessutom morgontrött. Men det har inte gått en sekund då jag ångrat att jag blev matte. Men då fick jag också världshistioriens mest morgontrötte och finaste Tage ;-)

Inga kommentarer: