tisdag 29 april 2008

Sova, sova, säng säng säng

Gubbo är helt i otakt med sovandet. Vid lunchtid vägrade han först att somna och när han äntligen gjorde det vaknade han efter bara en kvart. Och nu, kl 16 har han sovit i drygt en timme... trots Tages vaktskall för en liten stund sedan. Han är inte ensam om att vara trött, eftersom han sov dåligt inatt och ibland vaknade flera gånger i timmen.

Annars spelar det inte så stor roll när han sover, men idag ska jag klippa mig (första gången sen i december!) och det hade varit bättre om han varit vaken nu och sovit lite senare istället. Men med lite tur kanske en lång lur nu gör honom på bra humör iallafall. Av den anledningen vill jag helst låta honom vakna själv, men snart måste jag väcka honom för att hinna ta ut Tage på en snabbis innan vi åker. Min superbra frissa har nämligen salong i Sumpan så det är en bit att åka. Jag har fått tips om en i gamla stan som jag ska testa sen, men nu tänkte jag förändra frisyren radikalt och sådant överlåter jag helst till A. Det har alltför många gånger hänt att man gett en frisör fria händer och hon föreslagit att "kanske bara toppa lite". Tack för ingenting liksom...

Inga kommentarer: