torsdag 17 april 2008

Stackas pyret

Idag är Skruttas ett skrutt igen. Han har fått sina två första sprutor och har väl ont för han gråter och vill vara i famnen hela tiden. Nu sover han i sjalen och jag hoppas han mår lite bättre när han vaknar.

Martin är (lämpligt nog) på jobbmiddag och själv har jag börjat få mjölkstockning. Men en varm bebis i sjalen funkar nog lika bra som vetevärmare så det ska nog ge sig utan att bli värre hoppas jag. Tage stackarn är eftersatt idag men vaccin-ontet bör gå över på ett par dagar sa de på BVC.

På tillväxtfronten kan jag rapportera att han är 62 cm, väger nästan 7 kg och pratar mycket. Ler gör han också, men hittills är det bara moffa som fått honom att skratta högt. Jag är tydligen inte alls lika rolig trots att jag anstränger mig...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det kanske är så att Leo inte tycker om Arne Hegerfors-skämt :)

e sa...

Hmmm... du har en poäng. Han kanske är för ung än så länge. Jag får väl försöka med lite mer slap-stick kanske ;-)