fredag 18 april 2008

Tre månader idag

Igår blev Skruttas bara skruttigare och skruttigare allt eftersom kvällen gick. Vid niotiden bara skrek och skrek han, helt otröstlig. Inget fungerade men till sist lugnade han sig när jag satt och gungade honom i famnen och sjöng. Han snyftade länge och det tog två nedläggningsförsök innan vi kunde somna.

Jag stålsatte mig för en jobbig natt men istället blev det tvärtom - han sov först tre timmar och sen fyra! Jag vaknade förstås av mig själv tidigare eftersom jag är van vid det, men det var skönt att kunna somna om direkt, utan att behöva amma. Efter frukost i sängen halv sju somnade han dessutom om och sov till åtta.

Det onda verkar ha gått över helt för han har varit på fint humör hela dagen. Han fick mosterbesök och har varit ute med vagnen både med mig och med M. Jag passade nämligen på att gå och simma eftersom M hade en ledig eftermiddag. Det var väldigt skönt och väldigt behövligt för axlarna mår inte så bra av all amning och vagnskjutande. Tror simning är helt rätt träning och dessutom ligger ju simhallen så nära att om jag simmar en halvtimme tar det bara en timme från dörr till dörr, inklusive bastutid. Det var lite folk så jag fick en hel bana själv större delen av tiden. Skönt!

Något har hänt med Leos mage för helt plötsligt poopar han inte flera gånger om dagen utan bara varannan. Dessutom är det betydligt fastare och dagarna då man behövde placera honom på en frottéhandduk så fort det var dags verkar vara över. Stärkta av denna framgång tänker vi prova att vara utan magdropparna. Magproblem brukar ju försvinna efter de första tre månaderna sägs det, och nu stämmer det nästan på dagen!

Inga kommentarer: