torsdag 9 augusti 2007

Tygparadiset på jorden?

Om du någonsin behöver handla fina klädestyger, gå till Karmosin! Butiken är inte stor men de har bra sortiment och proffsig hjälp. Jag hittade dem när jag desperat googlade efter tygaffärer och det var verkligen en vinstlott! För de som inte har en sykunnig svärmor så syr de även upp kläder, plus att de kan skära till om du själv vill sy. Själva klippandet kan ju vara lite läskigt i fina tyger...

Jag letade alltså tyg till långkjolen som jag ska ha på frackbröllopet i september. Att hitta ett fint grått enfärgat tyg skulle väl inte vara så svårt? Det måste det väl finnas massor av, tänkte jag och begav mig till Ohlssons tyger på lunchen. Men icke sa nicke. De hade fina mönstrade tyger, men nästan inga enfärgade. Dessutom fick jag endast motvillig hjälp av personalen, nästan så jag surnade till.

Jag provade med några andra butiker, men hade ingen tur där heller. Jag kikade till och med på gardiner, ifall att det skulle finnas några i fint tyg. När lunchen var slut var jag riktigt orolig att jag antingen inte skulle hitta tyg, eller att jag bara skulle hitta svindyrt på typ Siden-Carlsson.

Men efter att ha hittat Karmosin på nätet och bestämt mig för att hoppa över vattengympan (min träningskompis var ändå sjuk, vilket givetvis är ett legitimt skäl... eller?) åkte jag iväg efter jobbet. Paret som ägde butiken hjälpte till att hitta tyger och tog till och med ut dem utanför butiken för att vi skulle se hur de matchade toppen i dagsljus också. Jag fick lite sytips, även om svärmor kanske inte behöver dem, och trots att jag köpte tyg till långkjol, foder och dragkedja så hamnade notan bara på 279. Taft tror jag det var, ett halvglansigt fint tyg med tyngd i fallet.

Nästan så jag blir sugen på att börja sy själv nu ;-)

1 kommentar:

C sa...

Härligt! Jag blir också sugen - ska nog kika in där någon dag! Och jag har inte hittat grått organzaband, men jag tror att svart kan funka. Har beställt nya gråa pärlor också. Blir spännande detta! Kram!