söndag 11 februari 2007

Årets första lussekatter


Vilken härlig helg! Det började redan i fredags med en trevlig och god middag på Helenes krog tillsammans med L. Vi planerade vårens aktiviteter för BTS Stockholm... vilket påminner mig om att jag måste uppdatera hemsidan också så folk vet vad vi planerat. Nåja, det ska jag väl hinna göra efter det här :-)

På lördagen var det dags för extrem-sen minijul med LoH och M. Först åt vi lammstek, vilket kanske inte var så juligt, men sen blev det lussekatter, pepparkakor och glögg innan vi öppnade klapparna. Riktigt mysigt med lite julstämning trots att månaden är lite fel.

Sen var det melodifestival (rätt låtar gick vidare!) med ett kanske lite udda snacks - jag gnagde rent benen från lammsteken. Tage satt bredvid och var väldigt intresserad och Hasse höll husse sällskap vid datorn istället.

Idag har jag varit ute på långpromenad i Vinterviken tillsammans med H. Det var lite kyligt i början men sen tittade solen fram och det kändes nästan som vår i luften. Vi såg en hel del folk ute på långfärdsskridskor men höll oss på fastlandet. Isarna ser inte alltför tjocka ut tycker jag.

Två timmar senare var jag hemma igen med två trötta pojkar. De åt mat med god aptit och lade sig sen att vila i en solfläck. För ovanlighetens skull ville de ligga nära varann, men det är inget mot igår kväll då Tage klämde sig ner bredvid Hasse i samma korg! Det var första gången Tage lagt sig så nära frivilligt och de sov så ett bra tag innan Hasse gick och la sig i den andra korgen istället.

Solen sken så fint att det blev dags för årets balkongpremiär! Kaffe och sista lussekatten fick göra mig sällskap (och pojkarna såklart) och det gamla badkaret som står på balkongen fick tjänstgöra som bord. Riktigt mysigt men lite kallt om fötterna efter ett tag. Måste skaffa mig ett par tofflor.


Inga kommentarer: