tisdag 13 februari 2007

Lättätna hjärn-snacks

Nog för att det är trevligt att läsa böcker, men ibland vill man ha något mer lättuggat liksom. Då är det bra att kila in på Pressbyrån på väg hem från jobbet. Eftersom jag visste att Martin kände sig sliten idag kikade jag efter något åt honom också. Efter lite letande bland resemagasin och fototidningar hittade jag Fight Life. En tidning som känns helt klockren, även om den inte riktigt är min kopp te så att säga.



Så var det dags för något åt mig själv. En gång i tiden kastade jag mig hungrigt över varenda inredningstidningar. Sen blev jag kräsen och ville bara läsa vissa inredningstidningar. Nu har det gått så långt att jag känner mig helt mätt på konceptet. Oftast sätter jag mig och läser med förväntan men får bara en jaha-upplevelse.

Dags för något nytt alltså. Stickningstidningarna tummade jag lite småsuget på men priset avskräckte. En dryg hundring för en tidning är lite mycket om man inte vet att den är bra. Sen fick jag syn på något som gav mig flash-backs till mammas gamla tidningsprenumreration:

Tidningarna samsades fint i påsen men om vi skulle göra ett kvällstidningstest över våra val så misstänker jag starkt att jag och Martin skulle få resultatet inkompatibla ;-)

1 kommentar:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Jag köper inte heller inredningstidningar längre (förutom Drömhem och trädgård). Jag minns också Allt om handarbete från det jag var liten. Gillade den mycket! Har inte köpt den som vuxen, däremot har jag köpt Kreative Kvinnor! Vansinnigt namn men en del inspiration.