måndag 1 mars 2010

Tårta på tårta

Det är svårt att beräkna hur mycket smörgåstårta som går åt till 30 personer på en överraskningsfest. Och inte blir det lättare av att den personen som jag alltid ringer om råd när det gäller mat är samme person som ska överraskas. Jag vet inte hur många gånger jag tänkte lyfta på luren och fråga pappa vad han trodde om den och den fyllningen, eller som sagt hur mycket som skulle gå åt. Jag fick helt enkelt ta efter gammelfaster Elmi och ta till lite extra. Festen var i lördags och ikväll åt vi (äntligen) upp de sista bitarna till middag! Den var visserligen god, men jag tror ändå inte jag kommer vara sugen på smörgåstårta på ett tag.

Leo godkände inte tårtan (mer än dekoren) men åt däremot stora mängder selleri som vi hade i salladen ikväll. Det slår aldrig fel att grönsaker är det han gillar bäst, iallafall om de inte är uppvärmda. Härom kvällen fick han prova rå fänkål och det gillade han också!

Inga kommentarer: