torsdag 4 mars 2010

Prosit!

Vi har drabbats av förkylningen från helvetet och igår kväll hade storebror 39 graders feber och ont i nästan hela kroppen. Han vaknade till på kvällen och både jag och M var inne hos honom för att trösta och försöka få i honom lite vätska. Då han hör att Flora också börjar gråta säger han med ynklig röst "pappa hännta Floooa". Gulleman tyckte inte att hon skulle behöva vara ensam!

Idag är han bättre men näsan rinner som en kran och jag känner mig risig så det har blivit en dag med många böcker och en hel del Barbapappa på Youtube. Med tyskt tal, men det verkar inte bekomma honom alls. Som grädde på moset har lillasyster (antagligen på grund av täppt näsa och allmän gnällighet) slarvätit och orsakat ett sår på min ena bröstvårta. En riktigt lömsk blodutgjutelse under huden som gjort att jag - som i princip aldrig tar värktabletter - knaprat alvedon idag. Det gör givetvis ont när hon käkar ändå, men inte däremellan iaf.

Men jag är iaf glad att F åtminstone hittills inte fått mer än nästäppa. Imorgon är vi förhoppningsvis bättre än idag, och kanske till och med kan ta en utflykt till någon lekpark. Känns som det var evigheter sen! L tog på sig mössa, "finger-rantar" och skor och låtsades att han gick till parken idag. Mycket sött!

3 kommentarer:

maria sa...

uss, hoppas ni kryar på er snart.

Ina sa...

Måste tipsa om bästa programmet för små sjuka pojkar med traktorfäbless: Stora Maskiner.

http://svtplay.se/t/114786/stora_maskiner

e sa...

ooooh "Stora maskiner" är tillbaka! Han fullkomligt ÄLSKADE det programmet innan det plötsligt försvann och det blev mycket tjat innan han accepterade att det var borta. Frågan är dock om vi vill introducera det igen - jag höll på att bli GALEN på signaturen.

Dock har vi tittat en hel del på grävmaskiner, bärgningsbilar och traktorer på Youtube. Inte klokt vad folk lägger ut där!