tisdag 16 mars 2010

Morgonsol

I morse gick jag upp tidigare än vanligt och när M åkte till jobbet vid niotiden gick vi iväg till lekparken. I vanliga fall brukar vi komma ut först efter lunch, men jag får nog masa mig upp tidigt i fortsättningen också för det är tydligen då man kan räkna med sällskap i parken. Först var vi ensamma men vid halv tio kryllade det av dagisbarn i blandade åldrar. Leo var jättenöjd och inspirerad av de stora barnen vågade han sig ut på nya marker:

Nu sover båda barnen, Leo efter protester och smitningsförsök. Detta trots att han varit uppe sen kvart i sex och är förkyld och hängig. Han behöver verkligen sova middag även om han inte vill erkänna det själv. Igår gjorde jag misstaget att låta honom vara vaken men då var han väldigt grinig hela eftermiddagen och höll på att somna vid fyratiden. Det är som om han prompt måste hålla sig vaken tills han verkligen stupar istället för att sova när han är lagom trött. Hittills verkar Flora tack och lov inte ha samma inställning och jag hoppas verkligen hon fortsätter så!

Inga kommentarer: