söndag 28 mars 2010

Det går utför...

Igår var jag till Liljeholmen med Flora för att köpa en tunn kofta till henne (så hon ska kunna ha alla fina kortärmade bodys som hon har). Där blev jag återigen påmind om min tilltagande tantighet. Inne på Cubus fann jag mig nämligen bli väldigt irriterad på att de spelade så dålig och skrällig musik. Och högt dessutom!!!

Nu plockar jag dessutom ytterligare föräldra/tant-poäng genom att redan nu beställa solskyddströja och -keps åt Leo till i sommar. Ska bli så skönt att ha det klart! På Coop härom dagen hittade jag dessutom en solskyddskeps (fast i vanligt tyg, icke bad) åt Flora. Samma modell som Leo i princip nötte ut förra sommaren, tunn och med ett "draperi" bak som skyddar nacke och öron. Det var den enda huvudbonaden han gick med på att ha på sig så jag hoppas Floris också tycker den är okej. Solskydd är ju rätt viktigt när man har små blekfisar...

Dessutom har jag beställt magnetbokstäver som jag hoppas kommer innan påsk så Leo kan få dem i ägget. Han är väldigt intresserad av bokstäver nu och när vi åkte "penseltåg" till Nynäs i torsdags kommenterade han alla O:n och Ö:n på den rullande informationstavlan. Whiteboardsidan av rittavlan är magnetisk så det blir en perfekt plats för bokstavsexperiment.

Apropå experiment så har han börjat testa olika pluraländelser nu. Ett träd, många trädar till exempel. Eller en plätt, många plättor :-)

Inga kommentarer: