torsdag 18 mars 2010

Birdie nam nam

Igår åkte jag och lillasyster till stora Ica för att kvällshandla i lugn och ro. Det blev inte riktigt som jag tänkt mig, eftersom Floris fick magknip och skrek sig genom kassan... ammades på ett stängt café... lugnade sig och blev påklädd... började skrika igen på bussen... och somnade slutligen om i min famn. Svettigt med andra ord.

Men fördelen var väl att kinkigheten gjorde att jag fick fatta snabba beslut och högg en Bjärekyckling. Dyrare än vanlig kyckling förvisso, men jösses vad mycket godare den var! Nu är jag lite sugen att testa den sviiiindyra franska svarta kycklingen som låg bredvid i kyldisken. Eller kanske köpa några olika sorter och ha kycklingprovning? Då kan vi ju dessutom en gång för alla ta reda på om Trivial Pursuit har rätt i att vänster ben på kycklingen är mörare än höger. Jo, det är sant: jag har fått den frågan!

Inga kommentarer: