söndag 17 maj 2009

Blommor och blader, jag tror jag får spader

Medan vi var borta två ynka dagar hann fuchsian från NZ torka och dö! Jag hade planterat prydnadspumpa i samma planteringslåda (plastlåda från Thaikiosken med en annan plastlåda som lock) och de växer så snabbt att de hade knuffat av locket och släppt ut fukten. Jag har sprayat på vatten och hoppas att de skrumpna små bladen ska återhämta sig, men det ser inte lovande ut. Prydnadspumpan ska jag flytta över i egen kruka så det inte händer igen. Men jag börjar tro det inte är meningen att jag ska ha någon NZ-fuchsia. Vissa saker kanske upplevs bäst på plats.

På torpet blommar dock både körsbär och ett träd som vi kanske tror är päron eller äpple. Ingen av oss kan minnas att vi sett någon frukt på det, men det är rätt högt så vi kanske bara inte tänkt på det. Grenarna ser iaf ut att vara doppade i popcorn.




1 kommentar:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Åh, det är inte lätt alla gånger att ta hand om växter.. :-(
Läckert träd!