tisdag 28 april 2009

Harkel harkel host

Hostan och hesheten vägrar ge sig och idag masade jag mig till sist iväg till läkaren. Virusinfektion trodde han, så det är inte mycket att göra mer än att dämpa symptomen. Han skrev ut slemlösande samt en hostdämpande med MORFIN i som han tyckte jag skulle ta till natten: men bara då för att man blir lite yr av den.

Jo tjena att jag tänker stoppa i mig såna starka piller, om jag hittills klarat mig med att gå upp och äta vicks blå. Visserligen hade jag rejält ont mellan skulderbladen i morse, men jag tänker ändå testa med en mildare hostmedicin innan jag går på morfinet. Efter lite tjat fick jag recept på en lite snällare variant som han sa inte skulle hjälpa... men jag tror han har fel. Jag säger som morbror på andra sidan (nej, inte den andra sidan... jag menar huset): det som inte dödar härdar.

Löparkarriären är uppskjuten på obestämd tid. Jag som så fint skrivit in JOGGA med stora bokstäver imorgon, på fredag, på måndag osv. Well, well.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Cocillana eller vad det nu heter är dock väldigt verkningsfullt - det finns en för barn som heter Lepheton och det är det enda som hjälper för ordentlig nattsömn i hostetider i vår familj...

e sa...

Anonym: jag tvivlar inte på att det är verkningsfullt... men det är inte det första jag provar. Mollipect räckte i natt och blir det värre har jag receptet kvar och kan hämta ut.