fredag 17 april 2009

Väderväxlingar och vroom-vroom

Leo har inte riktigt varit sig lik de senaste dagarna. Han är lite snorig och humöret har varit på botten. Jag har fått bära och bära och bära och inte ens då har det varit bra jämt. Han har knappt velat äta heller, det är mest välling som har gått ner. Givetvis blev han trög i magen igen också, vilket förstås inte bättrar på humöret.

Men ikväll, efter tre lyckade bajsningar, och en rejäl middag samt havregrynsgröt med mosad banan vände det äntligen! Det är ju såhär vi är vana att se honom:
Så sent som i eftermiddags reflekterade jag över det faktum att Leo hittills varit helt ointresserad av leksaksbilar. Eftersom jag själv tydligen var helt galen i dem när jag var liten (har ännu kvar den lilla gröna golfen med öppningsbara dörrar samt den gula bandvagnen) så reagerade jag på att han inte brytt sig om sina. Inte för att vi försökt få honom att leka med dem, men ändå.

Men nu ikväll tog han plötsligt den fina bilen han fick av mamma och pappa Gilén och kröp runt, runt i lägenheten.


Annars är denna för tillfället en av favoritleksakerna. Fast nu är det nästan roligast att krypa upp och sätta sig på väskan :-)



Inga kommentarer: