lördag 17 januari 2009

Lite av varje, dan före den stora dan

Igår fyllde J-kusin år och vi bjöd in oss själva på eftermiddagsfika. Vi köpte med semlor från bageriet på Cedergrensvägen och de var riktigt goda! Vi missar ju hela semmelsäsongen och det är Js favoritbakverk så jag tyckte det var ok att fuska lite och äta redan i januari. Leo fick smaka lite grädde och tyckte det var väldigt gott!

Idag gick vi in till jobbet eftersom jag kom på att jag lämnat kvar kameran där när jag fotade i måndags. Det känns ju liiite svårt att fira ettårsdag utan kamera! Vi promenerade över Liljeholmsbron i det härliga vintervädret och som tur är så är ju mobilkameran också rätt bra:

På väg hem fick Leo för första gången en liten ask russin att plocka ur själv. Han var nöjd!
Russinen heter Organix och jag kan verkligen rekommendera dem! De säljs i små fina askar samlade i en större påse, vi hittade våra på coop. Det som är bra är ju dels att de är giftfria men också att asken är precis lagom stor. Jag smakade på dem själv och de var saftiga och goda. Jag tror vi kommer kunna lura honom att det är godis rätt länge ;-)
Förresten, emmastickat är uppdaterat! :-)


2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis, Lilleman!

Kram/M&W

Lindas trädgårdsblogg sa...

GRATTIS LEO PÅ FÖDELSEDAGEN!!!! Tänk att ett år kan gå så fort!