fredag 9 januari 2009

Husqvarna 2000 - ända in i 2000-talet

Mammas gamla symaskin lade av före jul. Men efter att mamma gullat lite med den kom den igång med raksömmen iallafall. Sen hotade jag med att det kanske inte lönade sig att reparera och nu syr den snällt sick-sack också.

Leo sover ute i vagnen... tre timmar hittills! Han brukar sova mellan en och två timmar, men han är tydligen extra trött idag. Extra hungrig var han vid frukost också så han har väl återhämtat sig från förkylningen kanske. Eller så är det tillväxtperiod?

Hur som helst så passade jag på att sy ett fodral till tältsängens madrass. Istället för att stå ihopvikt används den nämligen som lek/mysmadrass i väntan på gäster. Det fina tyget är en riktigt gammal gardin. Det räckte dock inte riktigt till baksidan så där har jag skarvat med ett beige tyg som en gång i tiden var förhänge till mitt sängskåp. Den som spar han har!


Begränsningen är kreativitetens moder (och tidspressen dess fader) och eftersom jag inte kan sy knapphål (kanske dags att lära sig?) blev det en stänganordning av knytband istället. Funkar fint och framför allt - jag blev klar med projektet på en gång. Ett viktigt kriterium för lyckade pysselprojekt :-)

Inga kommentarer: