söndag 21 december 2008

Jahapp

Idag när jag skulle gå hem från C-syster svängde jag glatt på mig min nya kappa och frågade vad hon tyckte om den. Bara för att upptäcka att den inte kändes helt rätt och vid närmare granskning visade det sig att jag tagit på mig hennes nya kappa. Samma grå färg. Samma tydliga stickningar. Samma slejfar över ärmarna.

De var visserligen inte exakt likadana, men tillräckligt för att förväxlas. Så nu kommer vi att gå omkring med förvillande lika kappor. Om det inte regnar förstås, för då har vi exakt likadana gore-tex-jackor istället. Dessutom har vi likadana barnvagnar (fast olika färg tack och lov) och som bekant även förvillande lika ansikten.

Det är tur vi går till samma frisör, en som lovat på heder och samvete att aldrig klippa oss i likadana frisyrer.

1 kommentar:

Matilda sa...

Tur att jag inte köpt ny kappa i år :-)