tisdag 9 december 2008

Hilsen fra Oslo


Resan till Oslo gick bra och selen är fortfarande toppen, trots att lilleman väger en hel del.

På utlandssemester gäller förstås lite andra regler än hemma. Man kan få äta våffla till exempel. Men burkmaten med renköttsfrikassé(!) var inte heller dum.

Anna hälsar på Julenissen men Leo var lite mer avvaktande. Han stirrade bara på honom med lätt road blick...Mer intressant än tomten var Annas fina bil med ljus- och ljudeffekter. Jag nynnar fortfarande på en av melodierna... bom-boppi-boo, bom-boppi-booo, boppi-boppi-boppi-boppi-booo...

Leo och Anna hade riktigt skoj ihop även om Anna nog tyckte att att Leo var lite hårdhänt ibland. Men han skjutsade henne på bilen och båda var dessutom roade av att trumma på bordet tillsammans så man kan nog säga att de fann varann ändå.
Vi hann äta en massa god mat också, samt förstås julbaka. Traditioner är till för att hållas på, även om vi misstänker att just bakdelen kommer att tonas ner mer och mer till förmån för att bara umgås. Vi fick bland annat prova "pinnekjöt" som var så gott att H ska ta med en förpackning när hon besöker Sthlm nästa vecka. Mums!
Enda nackdelen var väl att jag tydligen suger upp norskan som en svamp. Jag höll på att säga isolation istället för isolering och när jag skulle skriva ordet kött i ett mess nyss ville jag peta in ett j också och förstod inte varför inte T9 hittade ordet. Men det går väl över!

1 kommentar:

Anonym sa...

Så morsomme bilder! Det var så kul med besök! H