måndag 24 november 2008

Nattmacka någon?

Nån som vet hur snabbt man kan lära bebisar läsa? Det står ju överallt att efter sex månaders ålder ska de inte behöva vakna för att äta på natten, men Leo vägrar lyssna på det örat. I natt åt han två flaskor välling (kl 22 och kl 02) trots att han ätit en vuxenportion havregrynsgröt vid 18 och fyllt på med en flaska välling kl 19:30 också.

Att vakna och snutta är ju en sak, men han är verkligen hungrig och nu när jag varit borta ett par nätter så räcker inte mjölken till för att han ska bli helt mätt. Till sist fick vi alltså sparka upp stackars pappan vid tvåtiden för att värma en flaska medan jag bytte blöja på en arg lilleman (ännu en effekt av nattmålen).

Jag upprepar "det går över, det går över" men undrar när? Å andra sidan så vet jag ju sen graviditeten hur svårt det är att somna om ifall man är hungrig. Och aktiv är han ju så det räcker och blir över, så han gör väl av med allt han sätter i sig. Men ändå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det går nog över snart. Och om 13,5 år kommer du också vara uppe hela nätterna, men av andra orsaker :)

micke

Lindas trädgårdsblogg sa...

Så irriterande! Jag hade nog blitt galen :-) Hur äter han på dagen då?