torsdag 27 november 2008

Bomben har briserat

Lugnet kan lägga sig igen. I morse, innan promenaden till Aspudden, presterade L under stor vånda en jätteboll. Nyss kom resten av proppen, plus lite extra (det är ju tre dagar sen, herregud!). Nu kryper han nöjt omkring i bara kallingarna och försöker trasha så mycket han hinner medan jag sitter vid datorn ;-)

Orsaken till förstoppningen är förmodligen att han fick smaka bröd i söndags när jag bakat. Det var ju grahamsgryn i och han har reagerat likadant på fullkornsgröt förut. Det blir till att baka lite vitt, trist bröd och hoppas på att det växer bort.

3 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Vad bra att du listat ut vad som är problemet! Jag har ingen koll. Ibland är det hårt, ibland är det löst, ibland kommer det inget på en dag och ibland får man byta flera bajsblöjor. Ingen aning om det finns något system i det här!

K A T A R I N A sa...

Min älsta hade det problemet, och det var ngr besök på VC. Men det var ost som var problemet.Hon älskade det och det stoppade upp.

Kramar
Katarina

e sa...

katarina: ost har vi inte vågat ge honom än, kan tänka mig att det skulle få katastrofala följder!!! Vi har klurat ut att det borde vara fullkornet iaf. Dessutom får han messmör i kvällsgröten i förebyggande syfte. De senaste dagarna har han även fått det i vällingen. Ja jösses