onsdag 26 november 2008

Hej, mitt vinterland!

Vi fick tag på pulka på Coop (den sista röda) och nu har lilleman varit ute och åkt två dagar i rad. Han sitter som en liten prins och ler milt, lite extra när det går fort. Nu sover han dock i vagnen... två timmar and still counting! Jag har hunnit plocka ur diskmaskinen, ringt tråkiga måste-samtal, ätit lunch, öppnat post, kelat med Tage och tikarna samt dricker nu en latte.

Hundflickorna bor hos oss den här veckan medan husse och matte roar sig i Thailand. De har då verkligen valt rätt tid att åka! Det funkar faktiskt oväntat bra att vara ute med hela hundspannet och vagn, till och med idag då vi mötte ett helt hunddagis. Tage verkar nöjd med sällskapet och om kvällarna lyckas de verkligen ta upp HELA soffan! Nattetid blir det stundom väldigt trångt i sängen, men mysigt är det.

Leo tycker också det är kul med fler hundar och skrattar särskilt när tjejerna busar med varann. Tage har ju ledsnat på sånt och kör mer med den seriösa stilen. Om det inte finns någon boll att leka med förstås.

Nä nu ska jag försöka smyga ut och krama till en snölykta utan att lilleman vaknar av den gnisslande dörren. Jag hade tänkt göra en innan jag gick in men alla tre hundarna trodde att jag skulle kasta snöbollen åt dem och satte igång att skälla, så det blev det inget av :-)

Förresten så har stereon väldigt irriterande lagt av, precis när det börjar bli dags att lyssna på julmusik!!!

Inga kommentarer: