tisdag 3 juni 2008

Mycket mystiskt

Överallt läser man om hur viktigt det är att barn under ett år inte får sol på sig alls. Helst ska man inte använda solskyddskräm heller, utan täckande lätta kläder.

Men vad finns på barnavdelningen om inte kortärmat?! Det enda långärmade jag hittade var hela bodys, stickade koftor eller jackor i collagetyg. Inga tunna långärmade skjortor som man kan dra på när man vistas i solen. Leo har en sådan skjorta (Martins gamla) som han får ha på sig när han tex är i selen och det inte går att undvika sol helt. Men den är lite väl tunn så jag är rädd att den inte skyddar helt. Dessutom kan det vara bra att ha mer än en nu när värmeböljan verkar hålla i sig.

Jag hittade iallafall den andra saken jag sökte - nämligen en solhatt med bredare brätten. Det fanns att välja på khakigrön och khakigrön. Om jag inte skulle ta en rosablommig från flickavdelningen förstås. Det är lite trist att det är antingen eller - rosa blommor eller dammiga färger. En pigg grön, gul eller röd hatt hade varit roligare. Fast huvudsaken är ju solskyddet förstås, och det är kirrat nu.

Åt mig själv hittade jag ett linne och en tubtop som jag hoppas ska bli bra att ha under tröjan så man slipper visa magen varje gång man ammar. De amningstoppar jag provat har inte varit bra och det känns roligare att köpa vanliga toppar istället. Nu ska tublösningen testas och utvärderas!

4 kommentarer:

Unknown sa...

berätta hur tubtoppsutvärderingen utfaller...jag är ju också inne på att testa den lösningen

Ina sa...

Jag har samma problem med tröjor till Frank. Jag letade på Lindex och det fanns inte en enda ljus långärmad vettig tröja att köpa. Men hur mycket t-shirtar som helst.

Lindas trädgårdsblogg sa...

Instämmer med dig och föregående!! För tjejer kan man hitta luftiga bommulsblusar, fast sällan långärmade förstås. Jag blir helstissig av solen. Men idag har det äntligen regnat!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Snygg stavning av bomull...