tisdag 17 juni 2008

Mot dalarne!

Det dröjer nog med ett bättre inlägg för nu sover skruttet efter att vi badat badkar ihop (mysigt även om han börjat stänka MASSOR) och vi ska passa på att packa. Imorgon bär det av mot Falun via extramommo och -moffa där vi stannar till en natt också på hemvägen. Ett himla flängande just nu, men roligt sådant!

Men innan vi drar på semester måste jag bara säga att det är otroligt skönt med arbetsgivare där man utan snack får en årlig procentuell löneförhöjning. Bara sådär! Jag har jobbat i branchen i åtta år (tre olika jobb inklusive detta) men det har banne mig aldrig hänt förut! Då var lönesamtalen oftast mer i stil med: vi har inte råd så du får ingen löneförhöjning i år. Punkt. Eller möjligen en förmån i form av mobiltelefon eller internet hemma... som raskt försvinner om man t ex blir sjukskriven. Ganska futtigt med andra ord.

Nu är det dock andra bullar som gäller och vi har firat med basturökt falukorv från nordchark, makaroner och portello. Korven och läsken hade jag förstås med mig från morbrors affär.

Inga kommentarer: