torsdag 21 februari 2008

Unge herr Oförutsägbar...

Lillprinsen har verkligen inga regelbundna vanor. Igår var han vaken ända från två på eftermiddagen till efter tio på kvällen! Först på gott humör, men på kvällen blev han gnälligare och gnälligare. Somnade när han åt men vaknade efter bara några minuter igen. Till sist somnade han men sov oroligt hela natten. Han ville snutta hela tiden men vägrar ta napp. Knogarna går bra en stund men han har inte fattat galoppen med tumme.

Idag, när farmor var på besök, sov han hela tiden (nästan fyra timmar nu) utom när han åt. Han sover faktiskt fortfarande - trots att jag dricker te. Annars brukar han alltid vakna precis när man kokat sig en kopp. Men men... kallt te är också te ;-)

Helgen i Falun var bra. Solen sken och det var härligt med lite vinterväder. På söndagen passade jag och Leo på att göra stan (Åhléns var det enda som var öppet men det räckte). Leo sov medan jag shoppade strumpor och strumpbyxor åt honom och tittade på kläder åt mig. Kändes som evigheter sen jag gick i en affär! Lillprinsens fötter är förresten så stora att han kräver storlek 3-6 månader...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Ett litet tips kanske. Våran lilla tjej vägrade ta napp ända fram tills hon var tre månader, då provade vi såna där gammeldags nappar, som är runda i sugdelen, funkade klockrent!