fredag 15 februari 2008

Fyra veckor idag

Puh. Det har varit gnälliga dagar trots att jag inte druckit kaffe. Han verkar inte ha haft direkt ont men han har velat vara i famnen precis hela tiden och igår sov han inget på hela dagen utom när vi var ute med vagnen (och då kan ju inte jag vila). Dessutom verkar han haft lite problem med bajseriet för han har gnällt extra när det har varit dags.

I nån av babyböckerna läste jag att vid 3-4 veckors ålder sker nån omställning i matsmältningssystemet så kanske har han känt av det. Idag är han hur som helst sig lik igen och det känns väldigt bra! Just nu sitter han i bärsjalen och vilar lite - igår dög inte ens den utan han ville helst snutta hela tiden.

Extra bra känns det nog eftersom jag fick sova hela fyra timmar i sträck inatt!!! Visserligen var han sedan vaken mellan fyra och sex, men ändå. Fyra timmar! Det är dubbelt så många som vanligt och det känns stor skillnad faktiskt!

Dessutom skiner solen och även om det var kallt så hade vi en riktigt skön promenad. Enda minuset var att det var andra hundar i inhägnaden så Tage fick inte springa lös som jag hade tänkt. Men vi tog en långpromenad med aktiviteter istället. Vi mötte ovanligt många hundar och Tage skötte sig exemplariskt alla gånger, även när den andra hunden morrade. Han går fot bara man säger ordet kex ;-)

Ikväll åker vi till Falun för att hälsa på familjerna G och för att Martin ska få åka lite skidor inför Vasaloppet. Tror faktiskt det är första gången den här säsongen! Träningen har blivit lite eftersatt, men han ska nog ta sig runt ändå skulle jag tro. Jag hoppas att Leos goda humör håller i sig i helgen och att gnällperioden bara var en fas...

5 kommentarer:

morsan sa...

Oh, det har jag missat! Att det är kex man ska säga när hyndet ska gå fot alltså :)

Och jag blir fortfarande så glad varje gång du uppdaterat!

Anonym sa...

precis exakt sådär var det med brödis också. slutade med kaffe och mjölkprodukter och fasen vad träligt det var :-/

e sa...

morsan: ja av nån anledning funkar "vill du ha kex?" mycket bättre :-)

hj: tack och lov verkar det lugnt igen nu. Jag hoppas jag slipper utesluta mjölkprodukter, det blir lite trist då...

Anonym sa...

Av någon konstig anledning tryckte jag på "visa hela min profil" när jag skulle trycka på "2008" i bloggarkivet. Inte visste jag att du är i Afganistan! :-)

Anonym sa...

Kommer du och lillsötingen att heja på pappan i Mora på söndag? I såfall så kan vi ta en tekopp på stan om nu inte Leo misstycker.

Hälsningar från Emma, Inas dotters faster