fredag 1 februari 2008

Bara jag och småkillarna

Idag är det första dagen som mammaledig på allvar. Hittills har ju M varit hemma och servat mig (fixat mat och kanske framförallt: kommit med vatten när jag sitter och ammar) men idag började han jobba igen.

Det känns lite tomt men har ändå funkat bra. Jag har ju lärt mig nu vad jag behöver ha till hands under amningen (vatten i sportflaska, bra kudde och fjärrkontroll eller bok) som ju tar sin lilla tid. Inatt satt jag uppe i två timmar igen och likadant var det nu på förmiddagen. Men sen har vi varit ute med vagnen och knallat, Leo sover fortfarande i mjukliften och Tage ligger bredvid på sängen.

Nu ska jag passa på att ta ett mellanmål innan det är amningsdags igen. Och sen ska jag vänta på att MoP samt mosin A kommer och hälsar på. Ska bli så kul!

Inga kommentarer: