fredag 4 maj 2007

Äsch då

Irriterande nog funkar det inte att mms:a till min epostadress för tillfället. Och jag har ingen sladd att tanka över mobilbilder med. Annars hade ni fått se en kul bild från IKEA i Jönköping. Jag och kollegan J stannade där för att äta lunch under vår road trip till Köpenhamn (med 400 glas klirrandes i bagaget - alla höll!). De hade tygkampanjdagar och utanför entrén hade de sytt fodral i olika mönster till stolparna som skilde trottoaren från parkeringen. Riktigt kul idé, fast J tyckte de såg ut som kondomer.

Inne i entrén hade de dessutom sytt upp en massa snajdiga kläder av olika IKEA-tyger och hängt dem i öppna garderober. Mer av IKEA hann vi dock inte se, så fort vi ätit klart satte vi oss i bilen igen.

Här hemma har luckorna kommit på plats (de flesta) och vi börjar ana ljuset i slutet av köksrenoveringen. Idag har det dock inte blivit mycket gjort trots att jag har kompledigt efter Köpenhamnsresan. Inte i köksväg iaf. Först hade vi sovmorgon och sen åkte jag och pojkarna för att träna agility. Det gick riktigt bra med Tage, mindre bra med Hasse. Det var likadant igår på kvällsträningen, han bara fladdrade iväg och kunde inte fokusera alls. Men jag hoppas det blir bättre för veckan innan var han superduktig och allt gick jättebra!

När vi kom hem åkte jag för att hämta Ceasar från dagis eftersom jag är hundvakt ikväll. Pojkarna blev väldigt glada när vi kom hem och småkillarna har både busat och vilat lite. Jag tog ut dem alla tre för en stund sen och också det gick bra, trots hundmöten. Men jag är tacksam över att vi inte stötte på någon katt...

1 kommentar:

Ina sa...

Du måste sätta upp foton på nya köket så vi får se!!