tisdag 15 maj 2007

Ännu en helg i Karinstugan

Torpet börjar kännas som hemma. Det saknas visserligen fortfarande gardiner, den äckelgröna soffan ska målas om, pinnstolar ska limmas osv. Men ändå hemma. Att gungstolen är på plats betyder helt klart mycket. Den har plötsligt blivit nya favvoplatsen när det som i söndags kom en regnskur. Annars är vi ju mest ute.



Halv nio på söndagkvällen blev vi klara med inhägnaden och det känns bra. Pojkarna fick testspringa lite och tog sig inte ut så vi hoppas det fortsätter på det viset. Grinden är i nuläget en McGyverlösning av kompostgaller och silvertejp. Den måste fixas till så den blir lite stadigare, men det funkar ett tag iaf.


Att hägna in gick smidigare än jag trott. M slog ner stolparna och jag rullade ut nät. När vi skulle dra sista sträckan mellan dass och uthus så var vi tvungna att röja undan lite så då passade jag på att greja med grinden istället. En extra stolpe behövdes så jag lånade glatt den lilla Thor-släggan och knallade iväg. Bara för att inse att jag behövde använda båda händerna för att kunna svinga släggan… och då kunde jag ju inte hålla upp stolpen samtidigt. M fick komma och slå i den åt mig och jag insåg att anledningen till att det känts så smidigt berodde på fördelningen av arbetsuppgifter ;-)

Att vi flyttat in ordentligt syns förresten bäst på bilden nedan. Gästboken och det lilla renhornet är på plats!


Inga kommentarer: