måndag 21 maj 2007

Utmanad igen!

Jag har blivit utmanad av Lisa, så här kommer svaren. Den ena utmaningen har jag redan gjort en gång, men som tur är så är det lätt att komma på sex konstiga saker till ;-)

1:a utmaningen: sex underliga/egendomliga saker om mig själv.

1: Jag har svårt att slänga mat, vilket gör att jag kan hitta på ganska kreativa maträtter av rester
2: Jag gillar inte wasabi, pepparrot och senap
3: Däremot älskar jag pölsa
4: När jag ser Forex-skyltar tänker jag alltid Bäää-rex (får-rex)
5: Jag blir galen om jag får för varma fötter. Därför avskyr jag att sova i sovsäck.
6: Jag har aldrig åkt slalom


2:a Utmaningen:
Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står det där?
"Lägg upp 26 maskor på sticka 6. Sticka dubbelstickning (se sidan 90) och byt färg efter ca 100 cm."

Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Skrivaren

Vad var det senaste du såg på tv?
Ett par avsnitt av CSI, om det räknas med inspelade program

Utan att se efter, gissa hur mycket klockan är?
halv nio (den var fem över åtta)

Bortsett från datorn vad hör du just nu?
Martin som slamrar i köket samt tvättmaskinen som är igång. Kopplades in idag!

När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Jag gick hem från ICA nyligen, med rabarberyoghurt och mjölk.

Vad har du på dig?
Jeans, svart tunika och svarta strumpor

När skrattade du senast?
Det var nog på jobbet idag, när Comedy Corner (jag och närmsta kollegan) var i farten.

Vad finns de på väggarna i rummet där du är nu?
Två magnetanslagstavlor, min äggtavla, Cecilias ängeltavla (favoriten), en planch med bokstäver ur Book of Kells och Martins klassikerdiplom som han håller på att hänga upp. Och ett foto av Snobben, hunden som Martin hade som liten.

Har du sett någonting konstigt på sistone?
Ett lamm med svarta cirklar runt ögonen, såg ut som glasögon.

Vad tycker du om den här utmaningen?
Svårt att komma på vissa saker, men bra att tänka efter :-)

Vilken var den senaste filmen du såg?
Det kommer jag inte ihåg. På bio kan det ha varit Efter bröllopet (som för övrig var super-duper-bra)

Om du blev multimiljonär vad skulle du köpa?
Ett hus i Satta (vet redan vilket) och så skulle jag bygga en restaurang och anställa folk så jag bara behövde jobba när jag ville. Och ett privat-jetplan så jag kunde resa som jag ville och alltid ta med hundarna och hur många vänner som helst. Det vore nåt...

Berätta någonting om dig själv som folk inte vet?
Hmm... känns som att jag berättat allt. Men möjligtvis skulle det väl vara att jag är en mästare på att stapla disk i ett diskställ så att det ändå rinner av ordentligt och inget går sönder.

Om du kunde förändra en sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
De som bestämmer skulle begåvas med samvete och ansvarskänsla... det skulle lösa mycket!

George Bush?
Usch!

Vad skulle dina barn heta?
Om vi skulle få en flicka vore Flora eller Tyra fint. Pojknamn är svårare men kanske Melker eller Mauritz (fast det sistnämnda funkar inte så bra med Krantz)

Skulle du någonsin bo utomlands?
Det kan jag tänka mig, men det är inget jag strävar efter.

Vad vill du att gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Känn dig som hemma!

Vika fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
Den hoppar jag över för jag tror de flesta redan svarat...

4 kommentarer:

Matilda sa...

Nej! Nu kommer jag också att tänka "Bäää-rex"! :-)

e sa...

Matilda: varsågod! ;-)

Anonym sa...

Vilket hus?

e sa...

Huset ligger mitt i byn, nära vattnet, på andra sidan skogsdungen vid bastun..

vilken maria? ;-)