måndag 28 maj 2007

Ännu en helg på torpet

Nu har jag tillbringat ännu en helg på torpet utan M, och hans släktingar börjar undra om han inte vill åka ut alls! Men den här helgen var det svensexa och förra veckan jobb, så han har haft giltiga skäl. Och lite avundssjuk blev han nog allt när jag messade om mysiga grillkvällar och frukost i solen...

Pojkarna och jag njöt i fulla drag och hade besök av Borderflickorna med husse och matte. Det blev en hel del röj utomhus och hundarna var rejält trötta på kvällen. Storma sov på min kudde hela natten!

När flickorna åkt iväg på agilitytävling och jag överraskat mamma med att ringa på mors dag redan före nio (tillhör ovanligheterna att jag är uppe vid den tiden) kom Ronja på besök och då blev det mera spring och bus. Tage och hon lyckades till och med brottas lite, trots den rejäla storleksskillnaden.

Sen tänkte vi ta en promenad alla fem men när vi lämnat gården vägrade Tage efter bara några meter. Det var för varmt och så hade han väl inte lust med koppelpromenad efter att ha sprungit lös på gården. Jag försökte få igång honom men till sist fick han stanna inne på torpet medan jag och Hasse följde med Ronja och Tina på skogspromenad. Riktigt trevligt det med och Tage verkade nöjd med lite vila.

Igårkväll var vi hemma vid åtta och strax efter nio kröp jag i säng, helt utmattad av för mycket frisk luft förmodligen :-)

Inga kommentarer: