fredag 11 februari 2011

Inte ropa hej...

Vår? Jo tjena. Det började snöa igår eftermiddag och snöar än. Minst 25 cm och inte en plogbil i sikte. Jag övervägde att låta Leo stanna hemma från dagis men eftersom han själv var positiv till att gå ville jag inte bryta trenden. Det var bara att ta Flora i selen och dra iväg med pulkan. Skulle vara väldigt intressant att göra en mätning av muskelmassa före och under småbarnsåren...

Igår var det spontan klassfest hemma hos en kursare som bor alldeles i närheten så när M kommit hem från sin kvällsaktivitet knallade jag ner. Det finns två vägar - en lite längre längs med bilvägen och en kortare genom skogen. Jag överlade med mig själv en stund och kom fram till att eftersom båda vägarna var oplogade kunde jag lika gärna gå genom skogen.

Först framstod det som en bra idé. Alllt var inbäddat i vitt fluff och den redan fina utsikten blev ännu vackrare. Sen låg jag plötsligt raklång på rygg. Blankis under snön. Kravlade mig upp på fötter och gick vidare. Några meter senare låg jag på rygg i snön igen. Svor lite, men klarade resten av vägen utan fler missöden. Har dock fortfarande ont i ena armen och axeln.

Dagens plan var egentligen att åka till IKEA och köpa nya rullgardiner till barnens rum. En av de befintliga är helt paj och de andra på väg att gå sönder, och nu börjar det ju bli ljusare på morgnarna igen. I det här snökaoset är det dock inte en chans att ta sig fram, alla bussar i hela länet är visst inställda. Istället snor jag åt mig lite surf- och kaffetid medan Flora sover förmiddag.

Inga kommentarer: