söndag 27 februari 2011

Host och snörvel

Man KAN tycka att om både jul och nyår (och några dagar både före och efter) sabbades av en ond förkylning så borde det räcka för ett tag. Så är icke fallet. I torsdags var M sängliggande med hög feber hela dagen och jag missade både föreläsning och minnesexperiment. Leo var hostig och fick stanna hemma från dagis och Flora var också lite hängig. På fredagen blev det dock hennes tur på allvar, hela kvällen tillbringade hon i famnen som en varm liten trasa. M mådde fortfarande inte bra så fredagens seminarium fick jag hoppa över.

Själv mådde jag ganska ok fram till lördag eftermiddag då jag plötsligt började frysa som en galning, med rysningar som gjorde det omöjligt att sova. Sen dess har jag haft mellan 39 och 40 i nästan ett helt dygn, bortsett från några timmar mitt på dagen då jag tog mig ner till 38. Plågsam hosta och nästäppa gör inte saken bättre.

Idag släpade jag mig iväg till närakuten där jag givetvis fick vänta till 40 minuter efter bokad tid. Varför är det alltid alltid så?! Nåja, läkaren undersökte iaf ordentligt och skrev ut antibiotika. Nu är det bara att hoppas att den hjälper! Väl hemma hade febern stigit igen men efter att ha sovit tillsammans med Leo en stund mår jag nu lite bättre. Det är tydligen stor skillnad på 38.5 och 39. Då vet man det.

Leo har lätt feber och en rätt jobbig hosta. Återstår att se om han också kommer att få en riktig febertopp snart som vi andra, eller om han ska klara sig såhär. Jag håller tummarna för det sistnämnda.

På plussidan är dock att både morgondagens och onsdagens föreläsningar inte är obligatoriska så jag bör klara mig utan extrauppgifter. Alltid något! Dock känns det tråkigt att ha missat (och kommer att missa) flera intressanta saker, plus att jag har haft noll ork att läsa. Men men, tentan är först på onsdag. Gott om tid om alla får bli friska snart.

Inga kommentarer: