söndag 19 december 2010

Som alla andra...

...hade jag tänkt göra Leilas Rocky Road, kompletterat med torkade tranbär (eftersom jag av princip alltid måste ändra lite i recepten). Inte en mini-mashmallow så långt ögat kunde se. Istället köpte jag skumtomtar och råkade få riktigt färska och fina sådana. Nice!

Godisarna ligger nu på kylning nere i källaren, så det är för tidigt att säga om det blev gott eller inte. Men säg det som inte är gott doppat i choklad?

Egentligen skulle det här ha varit ett julpyssel tillsammans med Leo, där jag tänkte mig att jag skulle få gegga med chokladen och han dekorera med nötterna. Men eftersom han däckade i soffan redan före fem fick M stå för dekoren med en mycket intresserad Flora i famnen. Hon är hitills av sorten som gärna observerar och nöjer sig med det. Mycket bra i kladdigt läge! :-)

I övrigt ligger vi efter rejält med julklappar och andra förberedelser. Pepparkakor och lussebullar är färdiga, samt en omgång knäck, men det känns väl som det behövs lite annat också till fikabordet. Maten blir hemma hos C-syster i år (känns skönt!) och vi kör lite knytis som vanligt. Laxen ska vi börja grava nu ikväll, efter ännu ett besök i affären eftersom jag och Flora glömde dillen förut.

Det känns som ett dåligt år att få för sig att sticka egna kläder till dockan Flora ska få. Tur den är rätt liten. Och ja, jag erkänner - den är minst lika mycket till mig själv. Omotiverat dyr till en ettåring, men jag kan bara inte med opersonliga dockor.

Inga kommentarer: