torsdag 23 december 2010

Bättre och bättre dag för dag

Dagen började dåligt, med vad jag hoppas var den värsta delen av denna förkylning från helvetet. Tack och lov kunde pappa komma förbi och leka med Leo som periodvis var pigg och energisk, periodvid trött och hängig. När jag fått sova några timmar vaknade jag först kokhet och därefter började jag frysa. Sen mattades värken i bihålor och huvud av, och jag blev lite mer som folk igen.

Eftermiddagen blev bättre. Vi pysslade lite igen, med pärlor och glitter, och lyckades göra det till en lek att städa upp alla klossar som spritts över golvet under dagen. På kvällen fick jag till en helt ok godnattsaga om när tåget Leo fick hjälpa tomten. Jag inser att den här "berätta en saga"- grejen är riktigt bra för kreativiteten!

Nu har jag fyllt barnens strumpor, efter att ha stickat färdigt kläderna till Floras docka. Det blev riktigt bra, men shorts istället för långbyxor. Flora hade den goda smaken att sova flera timmar i sträck, så jag och M hann se Narnia 2 medan jag stickade. Mysigt!

Det ser ut att bli jul, även om den inte blir som planerat. Vi firar imorgon, bara vår familj, och på annandagen tar vi det traditionsenliga släktmyllret. Förhoppningsvis är vi pigga och krya och kan njuta ordentligt då!

God Jul!

Inga kommentarer: