fredag 17 december 2010

Fortfarande sjukstuga

Golkon verkar äntligen vara på bättringsvägen. Hon har ätit både frukost och lunch med god aptit, till skillnad från igår då hon möjligtvis kunde tänka sig smoothie och inget annat. Hela kvällen och natten fick hon alvedon och så fort effekten började avklinga började gråten igen. Troligen tänderna. När hon äntligen somnat vid halv två hann jag NÄSTAN somna innan Leo började hosta som en galning och fick fram "måste kräkas". Det mesta hamnade i hinken men lite sanering blev det (och Flora vaknade förstås). Sen var han vaken säkert en timme och hävdade flera gånger att han ville upp "det är lite ljust där ute, mamma".

Efter en sån natt kan man ju tycka att en liten sovmorgon skulle vara på sin plats. Men icke. Strax efter sex var det dags att stiga upp. Behöver jag tala om att det blev morgonteve?

Floran har som sagt piggnat till men Leo vill fortfarande inte äta nåt och hostar som en galning. Han är lös i magen också, men oväntat pigg och aktiv iallafall. Vi har pysslat julklappar och kört på världens längsta tågbana men just nu pausar han framför WotWots. Trots att den är på engelska är den fortfarande en favorit.

Själv har jag fortfarande betong i bihålorna, nu kompletterat med en lätt värk i öronen. Happy happy joy joy. Jag som hade tänkt åka in med Leo och hämta granen som jag får i julklapp av en leverantör på jobbet idag. Hade tagit ledigt för att kompensera för att jag är borta så mycket (L har klamrat sig fast och gråtit varje morgon) men nu blir det sjukledighet istället. Och tyvärr ingen barnvakt för kusinerna ikväll :-(

1 kommentar:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Vad tufft ni har det :-( Det lät som en riktigt vidrig natt och jag hoppas du kan sova ikapp lite under dagen. Krya på er-kramar till alla sjuka!!