onsdag 28 april 2010

Tjugo mjölkpaket, bär på det du!

Puh. Efter dagens vägning på BVC så förstår jag varför jag har så ont i ryggen numera. Det är totalt 20 kilo unge som ska lyftas hit och dit. De 14.5 kilona tvååring kan dessutom kännas som minst det dubbla, då han ibland plötsligt förvandlas till motspänstig spagetti.

Oftast är han dock i sitt vanliga aktiva men inte motspänstiga läge. Som idag när vi fick ruscha iväg till BVC för Floras vaccination som jag nästan glömt. Eftersom vi hade gäster så blev det ett snabbt besök och vi lekte varken i väntrummet eller i lekparken som vi annars brukar. Leo tyckte dock det var kul när jag sprang till bussen med honom på ståbrädan. "Åkte fort, vagnen" sa han, sånt värmer ett otränat mammahjärta.

På bussen dit sjöng han förresten "fööören på bussen säger sitt nu still, sitt nu still..." medan han log stort och hytte med pekfingrarna. Det fick ganska många att dra på munnen :-)

Flora reagerade inte mycket på vaccinet, grät bara lite efter andra sprutan och det gick fort över. Leo tjatade ett bra tag om att han ville ge henne sprutan, men det tyckte varken jag eller sköterskan var någon bra idé...

När vi kom hem lekte han med kusinerna som kommit på besök alla tre. Andrakusin S kom också för att träffa Flora, som tyvärr passade på att sova under hela besöket.

1 kommentar:

A sa...

Hah, jag vägde jerka. Och han vägde 13,5 kilo ;)