söndag 11 april 2010

Blivande arbetsledare

I torsdags värmde solen riktigt bra och Leo kunde vara utan både mössa och vantar en stund. Då uppstod dock problemet att han blev sandig om fingrarna och det tyckte han inte om. Istället beordrade han farfar att fylla hinkarna med sand, så han själv bara behövde stjälpa upp sandkakan och trampa sönder den. Två år och redan ett delegeringsproffs!

Vi misstänker att han är i en tillväxtfas för helt plöstligt äter han mycket större portioner än förut. Igår kväll blev det entrecote (jodå, L8 - jag lär honom rätt uttal: antrekott, inte antrekååå) med svartrötter, potatis och fänkål. Vi har fortfarande inte hittat en enda grönsak som han inte gillar! Råa grönsaker är godast men även kokt blomkål var populärt. Jag tror inte det är vanligt att höra en tvååring glatt ropa "blomkål, blomkål" :-) Det är bara att hoppas att det håller i sig!

1 kommentar:

maria sa...

vad härligt att han gillar grönsaker så mycket. mina syskonbarn ropar glatt på broccoli, men nora däremot säger "blä! mamma(s)" om ett flertal grönsaker (blomkål och broccoli i synnerhet). (dvs de får jag äta upp.)

och vad sanslöst söt hon är, lilla "flooa" :) jag har en nästan-färdig present till henne (jag utnämner mig själv snart till expert på att inte bli klar med saker), men jag undrar jag om jag inte får göra en ny och lite större. dvs version tre påbörjas då ;-)