måndag 5 april 2010

Härliga vårsol!

Jag måste säga att vårsolen är den allra bästa. Sommarsolen kan vara för svettig och varm så man blir leds på den, men vårsolen är alltid lika efterlängtad och perfekt. Floras förkylning har dock gjort att jag bara vågat ta kortare promenader men igår när hon blivit avsevärt bättre gav vi oss iväg till Aspuddsparken hela familjen. Leo fick hälsa på kaniner och höns, klappa en get (tyvärr missade jag att ta bild på det) samt åka massor av rutchkana! I bakgrunden på bilden ses Floras vagn och Martins ben.

Vi hade hoppats på korvgrillning men grillen var inte tänd så vi fikade de sista smörbakelserna ur frysen samt festis respektive kaffe.

Sen promenerade vi till Liljeholmen och Leo orkade hela vägen utan vagn! Han ömsom gick, ömsom stod bräda och det gick jättebra. I Lilje testade vi den nästan helt folktomma food courten och blev positivt överraskade. Leo satte i sig nästan en hel 90-grams burgare samt en massa tomat, saltgurka och pommes.
I en gräsmatta nära oss blommar scilla, krokus och snödroppar. På uteplatsen, som inte har så mycket sol, har det jag tror är tulpaner precis börjat titta upp. Jag satte några lökar i höstas, av en fin gul tulpan med dubbla kronblad. Ska bli spännande att se om det blir nåt!
Idag hade vi planerat att tända grillen igen och grilla korvarna vi köpt till parken igår. Men tji fick vi - nu snöar det igen!

Inga kommentarer: