torsdag 26 mars 2009

Lille solstrålen

Jag må vara grinig nu, men Leo skiner som en sol. Bäst just nu (bortsett från köksgrejerna alltså) är att klättra upp och ner på de små stolarna som han fick i helgen. Det var ju fint vårväder (innan snön kom tillbaka) så jag fixade på uteplatsen och passade på att köpa möbler till Leo och Elmer. Än så länge får de dock ha dem inne.

Leo är riktigt duktig på att klättra upp och ner. I början höll jag mammanervöst en hand på stolen, men numera vet jag att han fixar det själv. Inga vurpor hittills, men oftast hamnar han sittandes åt fel håll på stolen.

Lagom till norrbottenssemern har Leo fått en ny overall av farmor. Visst ser han ut som en liten skoterkille?




3 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Vilken fin stol jag skymtar i bakgrunden! Jag är ute efter nåt liknande. Var har du hittat den?

Idag hittade jag Sigge sittande i en fåtölj dinglandes med benen. Han har "äntligen" lärt sig klättra upp. En annan lär ju ha hjärtat i halgropen ett par gånger efter detta... :-)

e sa...

Linda: stolen är från ikea, jag har suktat efter dem länge. Bordet är dock från plantagen eftersom Ikea inte har runda barnbord (bara med hylla under och det vill jag inte ha)

Jag höll också på att få hjärtat i halsgropen när Leo lärde sig klättra upp i soffan... men hittills inga vurpor (peppar, peppar). Han är ganska försiktig och backar alltid ner. Men det första jag gjorde var att lägga en liten påse vetemjöl i frysen - bra att kyla eventuella bulor med.

Lindas trädgårdsblogg sa...

Tack för tipset om vetemjöl i frysen!