onsdag 9 mars 2011

Puh

Såhär efter tentan ersätts stressen av en härlig fredagskänsla. Vi firade med spontana skåpmatstacos och Leo satte glatt i sig stora mängder, trots att han mellan tuggorna hävdade att det inte alls var gott. "Jag tycker om korvåmakaroner, mamma"

Han hade sovit en liten stund på dagis så jag trodde läggningen skulle ta tid, men sömnbristen från de tidigare kvällarna då han lagt sig senare än vanligt gjorde sig påmind och redan halv åtta kunde jag smita ut till kvällens planerade myskväll i soffan. Det var liksom ett tag sen vi hade tid att koppla av tillsammans. Men bara för att ungarna nu somnat i tid visade det sig att M också gjort det, så först fick jag skaka liv i honom. Sen blev det ost och vin och ett par avsnitt av House.

Tentan tror jag gick bra, även om jag irriterande nog blandade ihop begreppen sagitalt och axialt och givetvis ändrade fast jag skrivit rätt första gången. Men jag tror ändå jag bör klara godkänt, iallafall kändes det som jag hade svar på det mesta.

Nu återstår bara ett intressant grupparbete på neuropsykologin innan det är dags för nästa spännande kurs - anknytning och utvecklingspsykologi. Jag riktigt längtar efter att få öppna de böckerna!

Prickarna är fortfarande kvar och kliar av och till. Jag höll på att bli galen i natt, men nu är det något bättre och jag hoppas det ska fortsätta åt rätt håll.

2 kommentarer:

morsan sa...

Skriv namnet på den aktiva ingrediensen i medicinen på en lapp och att du fått en allergisk reaktion och lägg i plånboken! Så slipper du kanske att få en reaktion nästa gång <3

e sa...

tack för tipset, det ska jag göra!