tisdag 8 mars 2011

Jag önskar mig låååånga naglar

Jag ska läsa igenom mina anteckningar en sista gång för att finslipa kunskaperna men allt jag kan tänka är "det kliiiiiiiiar". På bussen hem från 40-årsfirandet satt jag iaf och gick igenom de olika minnesgrupperna och kom ihåg varenda en! Nu får jag bara hoppas att det kommer en fråga på tentan om det också ;-)

Brocas och Wernickes områden kan jag iallafall och enligt tidigare tentor bör det dyka upp. Allt är lätt bara man hittar personliga saker att hänga upp det på. Leos smeknamn för broccoli är just broca och när man tänker på hur han sitter och skanderar "mera broca!" är det lätt att minnas att talet formas där. När det gäller Wernickes får man helt enkelt tänka "Werner förstår" och så minns man att det är här talförståelsen finns. Plättlätt!

Inga kommentarer: