tisdag 8 mars 2011

Medvurst?

Jag besparar er bilderna, men är numera prickig som en korv. Det började rätt modest men har nu spritt sig över nästan hela kroppen. Ett besök på VC talade om att det var en kraftig allergisk reaktion på penicillinet (näst sista dagen på kuren!) och jag fick en rejäl dos kortison. Där ser man, jag som aldrig har utslag! Tror faktiskt det är första gången sen jag reagerade på tvålkritor när jag var typ fem.

Tack och lov kliar det inte så farligt, bara lite grann. Mest känns det irriterat och så ser det ju inte så vackert ut förstås. Jag ska just sätta mig och komplettera det sista inför tentan imorgon. Martin och Flora ska gå och köpa mig en semla från Söderbergs, för ska det ätas semla så ska det BANNE MIG vara en god semla. Annars tycker jag det lika gärna kvitta. Vi testade semlorna från Söderbergs på Floras födelsedag (med stalakiter från barnstolen som följd) och de är nästan i klass med hembakta. Till och med grädden fick godkänt, den är oftast för söt annars. I år blir det inga hembakta semlor så det är ju skönt att ha hittat ett riktigt bra alternativ.

Nu åter till böckerna. Tror att jag äntligen bemästrar de basala ganglierna!

1 kommentar:

Hanne sa...

Lykke til på tentan! (och med prickane...)